vrijdag 29 november 2013

home * high tea

High tea en sterretjes

Met een stel moeders/vriendinnen van school hadden we 
een high tea. Dit keer bij mij thuis. Het is altijd knotsgezellig.
We bespreken het wel en wee van gezin en school
en hebben altijd tijd tekort. 


De avond ervoor had ik sterretjes zitten haken. 
De draadjes waren nog niet afgewerkt dus ik knoopte ze aan de theemokken vast.
En op de etagère.


En door die sterretjes kwamen we op haken. 
Het begon heel gezellig...dat ze het ook wel wilden leren enzo. 


Totdat er een verhaal van oma kwam...
Oma haakte heel wat af.
De mooiste werkjes kwamen van haar hand. 
Op een dag keek vriendin (toen nog klein) hoe haar oma 
heerlijk bij hen op de bank weer iets prachtigs aan het maken was. 
Het was een heel fijn haakwerkje met een kleine scherpe haaknaald.
Ineens viel de haaknaald tussen de twee kussens van de bank.
Oma haar hand verdween erachteraan om hem weer tevoorschijn te vissen. 
Dat lukte, in 1 keer, alleen zat hij nu IN haar hand! 
Ieks! 
Terugsteken kon niet meer want dat uiteinde was ineens een weerhaakje. 
Dokter haalde met een nijptang het uiteinde eraf 
en haaknaald kon weer uit haar hand gehaald. 
Vriendin keek vol ontzag toe: oma huilde niet eens!


Ik houd het voorlopig bij haaknaald nr 3 of meer...


Ik vond het patroontje hier.
Het haakt heerlijk weg! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten