zondag 17 augustus 2014

crochet * Suus en Saartje

Silke, Suus & Saartje...

Voor Ymke, Tjerk en Romy haakte ik al eens een knuffel.
Een prima vakantieprojectje om er voor Silke ook eentje te maken.
Op pinterest was ik de Lalylala poppen al eens tegengekomen en ik vond ze zo grappig.
Ik bestelde het patroon, kocht 4 verschillende kleuren net iets dikker garen
dan ik normaal gebruik en begon.
Dit is het resultaat:
 
Ze bewaakte in de vakantie ons kauwgomballenautomaat. Dat is ook een verhaal apart.
Ik heb zo'n hekel aan kauwgom-etende kids die bellen blazen waarna je
haren moet wegknippen en
shirtjes in de diepvries moet stoppen
...nee...
dat kwam niet meer ons huis in!
Maar ja...toen bij de kassa...daar stond dat ding.
En uit de grond van Romy d'r hartje kwam:
 'Mam...een kauwgomballenautomaat.'
 En tsja...
zo vlak voor de vakantie...
en hoe ze keek...
en we zouden nog snoep voor onderweg kopen...
en stiekem vond ik het zelf ook wel een grappig ding.
Toen hadden we hem zomaar ineens...
Dikke lol natuurlijk toen we ermee thuiskwamen!
 
 Maar even terug naar knuf...
 
Er ging veel meer katoen in dan ik dacht en ik wilde hem graag
op de camping afmaken dus uiteindelijk werd hij anders
dan ik eerst in m'n hoofd had en was echt al het garen
 (op een klein bolletje gebroken wit na) helemaal op.  


 In de poten stopte ik een flessendop
(tip die ik op internet had gezien zodat hij beter blijft staan).
De sjaal moest ik breien. Groen, haar tot nu toe, favoriete kleur.
 Samen met haar onmisbare tutdoekje liggen Suus&Saartje nu knus bij haar in bed.

Saartje zit met een navelstreng aan de binnenkant van de buidel vast aan Suus
anders ben ik bang dat dat kleine ding zo kwijt is.
Ons kleinste meisje heeft nu de grootste knuf.
 
-XXX-
 
 

12 opmerkingen:

  1. love the colours you have chosen for your doll : she is so nice!!!!
    xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een scheetjes, knuffel en dochter! Erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi! En super kleurcombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hello, wat een leuk popje, voor oktober is er een tweeling op komst en zou dit graag maken
    Wij vertrekken met de camper volgende week, zou het mogelijk zijn dit patroontje te ontvangen ?
    hartelijk dank
    mjfrancis001@hotmail.com

    tot ziens misschien marie-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marie-Jeanne,
      Het patroon is te bestellen via lalylala. Ik had hem dezelfde avond nog gekregen toen ik hem bestelde. Veel haakplezier en een fijne vakantie!
      https://www.etsy.com/nl/shop/lalylala

      Verwijderen
  5. Erg leuk!! Je ziet ze veel op pinterest, dit is wel een hele leuke versie! Ik krijg er ook bijna zinin...! (maar ja, ik wil nog zo veel, herkenbaar??)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De knuff is om te knuffelen zo leuk .En de kleine meis om te smelten zo'n schatje.
    Ik heb gelijk het patroon besteld en hem proberen na te maken maar wat een klus pfff.
    Ik zie er zoveel in verschillende combi's maar die van jou stelen echt de show.
    Je haakt trouwens prachtig .....zo gelijkmatig en netjes ik moet nog veel oefenen.
    Dank je wel dat je dit wilde delen zodat iedereen die zo'n klein meisje heeft die kan verwennen met dit popje.
    Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooie pop! welk garen hebt u voor deze pop gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi anneke, wat een prachtige pop is dit geworden....
    Mag ik vragen welk garen jij hebt gebruikt en welke naald dikte???
    Hoop dat er reactie komt, want dit is al een oud berichtje..... gr dineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dineke,
      Het garen is phildar coton 4 gehaakt met haaknaald 3. Hij is leuk om te haken 😉

      Verwijderen
  9. Oke...hartelijk dank voor de info...gr dineke

    BeantwoordenVerwijderen