woensdag 9 maart 2016

sewing * fan van LMV

La Maison Victor...


...ik ben er fan van!
Het is een blad vol mooie naaipatronen voor jezelf, manlief en kids.
Ook staan er leuke DIY's  en haakpatronen in.
Om het blad alleen al door te kijken vind ik een feestje.
De afgelopen weken naaide ik het een en ander voor mezelf...
In de uitverkoop had ik de stof al gekocht
maar ik kon geen geschikt patroon vinden voor een lang vest.
Ik zocht namelijk nog een vest voor op de Roxy legging van imitatieleer die ik vorig jaar maakte.
Ineens zag ik in de editie maart-april 2016 de Faye Cardigan.
Een kort vest die ik gewoon een stuk langer heb gemaakt.
Hij zit heerlijk!
Verder maakte ik jurk Kyoto uit de editie jan-feb 2016
Het imitatieleer dat ik over had van de Roxy legging gebruikte ik voor de armstukjes en ik naaide er een riempje van.


 Verder naaide ik uit de editie jan-feb 2016 de Pam top. De stof vond ik geweldig!
Ik maakte de top nog een keer in een lichtgrijze stof.
(deze moet ik nog strijken dus niet fotowaardig ;-)
 
 Wat ik zo fijn vind aan de LMV is dat de patronen met tekeningen en al duidelijk worden uitgelegd.
En dat er makkelijke en snel te maken patronen in staan.
Mocht je het blad nog niet kennen...ik raad het je aan!

Fijne dag!



3 opmerkingen:

  1. Oh wat mooi allemaal, heel goed gelukt. Ik moet ook maar weer eens aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi zeg! Dat vest is zó gaaf! Na de zomer start ik met een naaicursus, hoop ooit ook zoiets te kunnen maken...
    De stof van het vest is ook zo leuk!
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zijn mooi joh!!! Jaren geleden riep je dat je niks met patronen had en moet je jou nu zien.
    Fantastisch!! Moest weer ff neuzen hier, al lang niet meer geweest.
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen