donderdag 6 april 2017

sewing * babyjasje

Regenjasje...

Bij mij werkt het zo dat als ik van alles moet doen (zoals inpakken) ik ineens heel veel zin krijg om van alles en nog wat te gaan doen behalve dat wat moet. Herkennen jullie dat? De ervaring leert inmiddels dat als ik eraan toegeef ik daarna juist extra snel doorwerk dus dat was een heel goed excuus om achter de naaimachine te kruipen.

Voor Ties naaide ik afgelopen winter in maatje 56 het  one to hug jasje (klik) en dat patroon is helemaal top! De beschrijving is duidelijk, het patroon valt goed en het is in een paar uurtjes klaar. Dat winterjasje is inmiddels iets te klein en te warm geworden dus tijd voor een nieuwe.
Een geel regenjasje leek me leuk en ik had geluk...in mijn stoffenvoorraad had ik nog een restje geel liggen van dit (klik) jurkje . Omdat de draagdoek geel met lichtgrijs is gebruikte ik een grijs gestreept tricotstofje als voering. Lekker zacht voor een babyhuidje. Het biasband en de stroppers hebben dezelfde kleur als zijn schoentjes. De grijze drukknoopjes waren nog onderweg toen ik de foto's maakte maar die zitten er inmiddels ook op.
     

     
Als ik geen zin heb om m'n tasje mee te nemen stop ik de sleutels in de puntmuts...ideaal ;-)
Het jasje was zo snel klaar dat ik meteen een muts en sjaal in een stoer printje erbij maakte...die kan ik alleen niet meer vinden, zitten waarschijnlijk ergens in een doos in de opslag...gelukkig schijnt tot nu toe lekker veel de zon en is een mutsje helemaal niet nodig.
Fijne dag!

1 opmerking:

  1. Wat is het een leuk jasje geworden...En wat een prachtige foto van jullie saampjes...*Ü*...

    BeantwoordenVerwijderen